פורסם על ידי: עו"ד ד"ר אורי גינזבורג (MD) | ינואר 29, 2008

Crol.com- Marketplace for healthcare

שלום

מציג לכם היום וסוקר בפניכם חברה חדשה בשמי רפואה 2.0 .

Carol

סטארטאפ אמריקאי הישר מאריזונה אשר שיחרר את גרסאת הביטא החודש.

Carol בונה פלטפורמה חדשנית לשיווק ומסחר בכל הקשור למוצרי בריאות.

על פי הרעיון, אנחנו הצרכנים, מעונינים בשקיפות מלאה לגבי ה"מוצרים" שקיים בשוק. הן לגבי מהותם ותכניהם והן לגבי מחירם.

למרות שלכולם ידוע שהן דין מוצר מסקטורים אחרים למוצר בעולם הבריאות ( האם בכלל ניתן להגדיר פרוצדורה טיפולית למשל, אף אם היא למטרות אסטטיקה בלבד כדוגמא, כמוצר?) הרי שעל פי תפיסת מקימי האתר , לא כך צורכים היום הצרכנים את "מוצרי הבריאות" לרבות חבילות טיפול שונות. הצרכן, על פי תפיסתם, מעונין לקבל פרטים רבים ככל האפשר ופעמים רבות מצטער בדיעבד שלא כלל מגוון ומכלול האפשרויות היו נהירים לו מבעוד מועד.

ראשית, חייבים להגדיר מראש שהשוק האמריקאי שונה בתכלית מהשוק הישראלי בכל הקשור ל-healthcare . אנחנו עדיין שוק המבוסס על שירותים זהים ודומים לרוב האוכלוסיה.

אני יודע ובטוח שיש רבים המתנגדים לכתוב בפסקה הקודמת ואף אני מסכים שאין המדובר באלמנט בינארי אלא הנושא צבוע בגוונים רבים. בכל מקרה ברורות  לכולנו שתי עובדות חשובות :

1. אנחנו עדיין לא כמו השוק האמריקאי

2. אנחנו כנראה בדרך לשם

 

מה זה אומר לגבי carol ?

1. אני עדיין ספקן לגבי הצלחת המוצר כפי שהפלטפורמה מציעה אותו כעת. אפילו בשוק האמריקאי

2. בהחלט מאמין שיש מקום לניתוח והשוואת חלופות , אך אולי השיווק האגרסיבי כדוגמאת הגדרת carol כ -marketplace for health אגרסיבי מדי לטעמי.

 

נתונים "יבשים" :

1. כ-30 ספקים של שרותים ומוצרים רפואיים לרבות בתי חולים וקליניקות הצטרפו לפטפורמת קרול עד כה.

2. לא ברור מידת התעבורה של צרכנים עד כה באתר , אם כי עדיין מוקדם מאוד לשפוט נושא זה.

 חשוב לציין נסיון ייחודי ומעניין בפלטפורמה :

בניית " care package " : החברות או "ספקי השירות" בונים חבילות שירות מגוונים על מנת לאפשר היצע רחב יותר ולשווק את השירותים שלהם לאוכלוסיה רחבה ככל האפשר.

Healthcare Retail : מעניין איך תפיסה זו תתקדם. ימים יגידו.

 


כתיבת תגובה

קטגוריות